Yannick rolde van de school voor journalistiek in de verzekeringswereld. Heel anders, maar toch ook weer niet. Yannick: “Achter elke polis zit een mens, achter elke schade een verhaal. Door vragen te stellen, probeer ik dat verhaal in beeld te krijgen. Pas als een relatie opgelucht ophangt en snel weer aan het werk kan, ben ik tevreden.”

Het was wel even schakelen voor Yannick, toen hij anderhalf jaar geleden begon bij Techniek Nederland Verzekeringen. “Ik kwam van een groot verzekeringsbedrijf waar we alleen met tussenpersonen te maken hadden, standaardproducten aanboden en vooral in jargon spraken. Nu moet ik het verhaal kunnen uitleggen aan ondernemers voor wie verzekeringen geen dagelijkse kost zijn. Ik hoor de verhalen achter schades uit de eerste hand, probeer ondernemers zo veel mogelijk administratief werk uit handen te nemen en ben vooral bezig met maatwerk voor een specifieke doelgroep. Dat bevalt me enorm. Dat, en de dynamiek van een laagdrempelige, kleine organisatie met heel veel kennis.”

Gekoppeld aan twee accountmanagers

Sinds kort werkt Yannick nauw samen met twee accountmanagers. In de nieuwe organisatiestructuur is hij gekoppeld aan Christi Liedorp (Noord-Holland) en Jaap Stevens (Gelderland, Zeeland, Brabant, Limburg). “Ik ben medeverantwoordelijk voor hun relatiebestand in de regio. Als mijn collega’s op pad zijn, ben ik het eerste aanspreekpunt voor die relaties. Ik zie er naar uit om een vast aantal relaties te bedienen en beter te leren kennen. Ik ga binnenkort met een aantal bedrijfsbezoeken mee. Bij ondernemers aan tafel, verwacht ik andere inzichten te krijgen en nog beter te weten te komen wat hen bezighoudt.”

Waterschade oplossen

Op kantoor beantwoordt Yannick vragen per telefoon of mail over bestaande polissen, praat met relaties die twijfelen of hun dekkingen nog wel voldoen, past gegevens aan bij veranderingen en handelt schades af met de betreffende verzekeraars. Recent kreeg Yannick een mail van een relatie die bij een klus waterschade veroorzaakte bij een klant. “Dan pak ik meteen de telefoon op. Eerst even praten, het verhaal achter de schade in beeld krijgen en de details achterhalen. In een telefoontje gaat dat sneller dan wanneer de ondernemer dat allemaal zelf moet beschrijven. Hij of zij heeft het al druk genoeg. Dan ga ik sparren met de behandelaar van de verzekeraar en komen we tot een oplossing. Die koppel ik weer terug naar de relatie. Het is fijn om dan te horen hoe blij iemand is dat het goed en snel is afgehandeld.”

Yannick en zijn collega’s zijn altijd in voor een goed gesprek over verzekeringen. Ook benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Bel naar 088 543 27 17 of stuur een mail naar verzekeringen@technieknederland.nl.