HOME | OVER TECHNIEK NEDERLAND
Branchegerelateerde Preventief Vitaliteits Onderzoek (PVO)Werkgevers zijn volgens de VCA verplicht hun medewerkers een in de drie jaar een Preventief Arbeidsgezondheidskundig Onderzoek (PAGO) aan te bieden. Met een PAGO brengt je uitsluitend werk-gerelateerde gezondheidsrisico’s in kaart. Met de door Techniek Nederland Vitaal ontwikkelde branche specifieke PVO hebben wij een uitbreiding toegevoegd, waarin levensstijl en conditie van de deelnemers wordt meegenomen.
De doelstelling van het vragenlijstonderzoek en PVO, “alleen de in de arbeidssituatie gelegen gezondheidsrisico’s zijn bepalend voor het onderzoek”, is getransformeerd naar de veel ruimere uitgangspunten met als kerndoelen:
Het PVO bestaat uit meerdere modulair opgebouwde vragenlijstonderzoeken, biometrie gericht op de specifieke risico’s in de functie, biometrie gericht op de algemene gezondheid. Daarnaast vindt een terugkoppeling plaats van de resultaten van het onderzoek.
Het doel van het PVO is het preventief inventariseren van en inzage geven in de aanwezige gezondheidsrisico’s, hart- en vaataandoeningen en persoonlijke advisering op het vlak van leefstijl, voeding, bewegingsactiviteiten, (mentale) fitheid en gezondheid.
Voordeel op een Preventief Vitaliteits Onderzoek dat er 50% wordt vergoed wordt voor een Basis Health-check voor u en uw medewerkers. Hierbij wordt ook één keer per medewerker per kalenderjaar 50% van de kosten van vitaliteits-coaching tot een maximum bedrag vergoedt.
De deelname is geheel op vrijwillige basis. De resultaten van zowel de vragenlijst als de health check worden enkel en alleen aan de deelnemer zelf kenbaar gemaakt. Met persoonlijke informatie wordt uiterst zorgvuldig omgegaan en wij zullen te allen tijde de privacy van de deelnemers waarborgen. Adaptics voldoet aan wet bescherming persoons gegevens en heeft een ISO 27001 certificaat omtrent informatie & databeveiliging.
Stap 1 Communicatie, draagvlakDraagvlak en commitment voor het thema gezondheid en inzetbaarheid zijn essentieel. We moeten het samen doen! In deze fase besteden we veel aandacht aan goede communicatie en voorlichting. We geven voorlichting aan de medewerkers.Stap 2 VitaliteitscampagneWe kunnen gezamenlijk een communicatiecampagne opzetten om het inzetbaarheidsbeleid binnen de organisatie bekend te maken. Hoe meer aandacht voor communicatie hoe hoger het deelnemerspercentage!
Meer informatie of een verzekering afsluiten?